Elsőre talán merész állításnak tűnik, hogy a seo szövegírás hozzájárulhat a bolygó megmentéséhez, pedig, ha belegondolunk, van benne igazság. A környezetvédelem egyik legnagyobb kihívása ugyanis nem feltétlenül technikai vagy gazdasági természetű – sokszor egész egyszerűen arról van szó, hogy nem jutnak el az emberekhez a megfelelő, hasznos információk, így a döntéseikbe nem tudják beépíteni a bolygó megóvására irányuló nézeteket.

A legnagyobb baj: nem jutnak el az információk

Rengeteg ember szeretne tenni a bolygóért – csak épp nem tudja, hogyan, hiszen nem jutnak el hozzájuk a megbízható, tudományosan megalapozott információk. Nem tudják, milyen hatása van például a fast fashionnek, miért fontos a komposztálás, vagy hogyan csökkenthetnék a háztartási energiafogyasztást.

Ehelyett gyakran féligazságokat, bulváros túlzásokat vagy épp teljesen hibás tanácsokat olvasnak (ha egyáltalán keresnek ilyen jellegű információt) – és itt jön a képbe a seo szövegírás. Ez a tevékenység egyfajta hidat épít az információ és az emberek között. Hogy hogyan? A következőkben ezt kifejtjük! 

Mi az a keresőoptimalizált tartalom?

A keresőoptimalizált tartalom arról ismerhető fel, hogy az emberek könnyen megtalálják, méghozzá akkor, amikor szükségük van rá. Igen, ez így nagyon egyszerűen és általánosan hangzik, de a következő példa által biztosan világos lesz, mire is gondolunk pontosan.

Tegyük fel, hogy valaki rákeres arra, hogy “lehet-e panelban komposztálni?”. Ilyenkor az a jó, hogy ha egy részletes, jól strukturált, szakmailag korrekt útmutatóra bukkan ahelyett, hogy reklámok és irreleváns vagy semmitmondó cikkek sokasága kerülne elé. A panelos komposztálás leírása kétségtelenül egy keresőoptimalizált tartalom, hogyha szinte azonnal rátaláltunk – a megfelelő seo beállítások és szemlélet nélkül viszont elenyésző az esélye, hogy feldobja a net.

Gyakorlatilag ez az a hatás, amiért azt mondtuk a bevezetőben, hogy a bárki számára elérhető seo szolgáltatás listán olyan elemek szerepelnek, amikkel sokat tehetünk a környezettudatosabb és zöldebb életvitel elterjesztéséért.

Nem csak a környezetvédőknek számít a keresőoptimalizálás

Bár eddig a cikkünkben kifejezetten a környezetvédelmi témákra fókuszáltuk, lényeges kiemelni, hogy a seo nem kizárólag a zöld szervezetek eszköze: konkrétan bármilyen vállalkozásnak segíthet.

A keresőoptimalizálás arra való, hogy a weboldalunk a Google találati listáján a lehető legjobb helyen szerepeljen. Teljesen mindegy, hogy milyen területtel foglalkozunk: a megfelelő eszközök és technikák alkalmazásával bármilyen weboldalt a kereső élére juttathatunk az elsődleges kulcsszavakra.

Mivel ez egy nagyon összetett folyamat, érdemes szakértői segítséget kérni hozzá egy profi marketingcégtől. Ezzel a megoldással alaposan átgondolt stratégia szerint tudunk haladni, így biztosan nem fogunk majd felesleges köröket futni.