Az ÍzlelőTérképes hazai termelő kereső

Az Ízlelő portál küldetése, hogy elősegítse a hazai kézműves termékek, termelői piacok illetve a minőségi hazai alapanyagokat felhasználó éttermek népszerűsítését. A weboldal szándékai szerint megkönnyíti a különféle szempontok szerinti keresést, ezzel elősegítve a kereslet és kínálat könnyebb egymásra találását.

Azonnal magunkénak éreztük

Az Ízlelő portál egy hosszú távú kampány központi elemeként lett definiálva melynek célja, hogy a hagyományos hazai kézműves termékek egyre több helyet kapjanak az üzletek kínálatában, a kamrák polcain, a családi étkező asztalokon, minél többen vásároljanak helyi piacokon és szánjanak időt a termelőkkel történő beszélgetésre.

Központban a felhasználó

Az oldallal kapcsolatos legfontosabb elvárás a kampány köré szerveződő közösség igényeinek kiszolgálása, így a kezdetektől magukra a felhasználókra helyeztük a hangsúlyt. Ezt hivatott kiszolgálni az Google Maps alapokra épülő látványos térképes kereső, a látogatói preferenciák alapján testre szabható nézetek, illetve a látogatói visszajelzéseket ösztönző funkciók.

Ezen felül már a fejlesztés korai stádiumában világos volt számunkra, hogy a felület – a látogatói visszajelzések és az oldal mögött húzódó analitikából nyert adatok alapján – folyamatos fejlesztést igényel a jövőben.

Igazodik a felhasználói szokásokhoz

Miután az egyik legfontosabb funkciónak az előzetes felmérések alapján a lokáció-alapú keresést határoztuk meg, kiemelt szempont volt, hogy a weboldal minden eszközön az adott felhasználói helyzethez mérten jelenjen meg. A kezdeti prototípus többszöri iterációja során az volt a cél, hogy a mobiltelefonon, táblagépen és asztali gépen is ugyanúgy teljesüljenek az adott látogatói célok. A későbbi fejlesztési fázisban az idő nagy részét továbbra is ezek tesztelésére és optimalizálására fordítottuk.

Egyedi kereső

A rendelkezésre álló kezdeti adatbázis rendszerezése és címkézése után a hagyományos kategória alapú megjelenítést egy keresés-alapú megoldással helyettesítettük. Ehhez egy ehhez illeszkedő egyedi keresőt fejlesztettünk, ami kifejezetten a tartalomhoz lett igazítva. Ezt hivatott segíteni egy dinamikus kategóriaajánló, mely a hagyományos megoldásokhoz szokott felhasználók számára könnyíti meg az eligazodást.

Folyamatosan frissülő tartalom

Az oldal megfelelő működésének alapját képezik a folyamatosan frissülő termelő profilok, így ezek töltésére egy felhasználóbarát kezelőfelületet alakítottunk ki. Ennek köszönhetően a tartalomfelelős kolléga néhány kattintással bármikor tudja frissíteni az eddig több, mint 300 hazai termelőt tartalmazó adatbázist.

Friss és letisztult megjelenés

A célcsoport meghatározásakor fontos szempont volt, hogy a fiatalabb generáció számára is megfelelően tálaljuk a kampány által meghatározott célokat ezért a megjelenésre is nagy hangsúlyt fektettünk. Az egész kampány arculatát egy tehetséges hazai grafikus Laki Eszter készítette, majd a tervei alapján az online felület vizuális elemeit cégünk tervezte.